søndag den 31. maj 2015

En lang søndag

Årets sidste forårsdag - i hvert fald ifølge kalenderen - blev brugt til en rigtig lang træningstur. Hele 40 km blev det til, med næstren fuld oppakning, dvs. ca. 9 kg.

Vandringen gik "med uret" rundt om Tystrup-Bavelse Søerne. Fra Herlufmagle gik turen over Trælløse til Skelby (Fruen gik med de første par km). Herefter over Susåen og videre til Rejnstrup. Derpå gennem Vinstrup og Tystrup før jeg nåede frem til Kongskilde Friluftsgård efter godt 20 km. Herefter gik det forbi Sorø Golfklub til Vester Broby og videre til landevejen mellem Sorø og Næstved. Her svingede jeg over Susåen og fortsatte mod Glumsø og Trælløse, før jeg efter 7,5 times vandring nåede hjem til Herlufmagle.

Vejret startede rimeligt med en smule sol og en god vind. Det var dog køligt, og vindjakken kom ikke af på noget tidspunkt. Efter 30 km begyndte det at regne let, men helt gennemblødt blev jeg ikke. Til gengæld var jeg godt mør, da jeg nåede hjem, men alt i alt var det en rigtig god træningstur.

Jeg har i øvrigt anskaffet mig en ny mobil - og kameraet virker da på den, som læserne kan se af nedenstående billeder.

Gennem Skelby.
Susåen. 
Landevejen mod Rejnstrup.

Gennem Rejnstrup.

Vejret var fint på de første 30 km.

Det flotte danske forårslandskab.

Tystrup Sø.

Køerne er glade for at komme på græs.

Mod Vester Broby.

Dansk forår.

På vej mod Glumsø.

Trælløse - regnen er begyndt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar