onsdag den 6. maj 2015

Nye sko?

Jeg var alene i motionscentret her i eftermiddags - Fruen kom først senere hjem. Jeg gennemførte mit sædvanlige løbe- og gåprogram, og jeg følte mig ikke så tung i benene som i søndags ved Glumsø Sø.

Jeg talte lidt med bestyreren af centret. Han har kendskab til mine problemer med skader det seneste år, og han viste mig sine nye løbesko. Det er de såkaldte fivefingers løbesko, som skulle være sunde for fødderne og gøre, at man løber mere frit og naturligt. Bestyreren syntes godt om dem, omend de kræver en helt anden løbestil end løb med almindelige løbesko samt en god portion tilvænning.

Jeg har dog ikke umiddelbart nogen planer om at skifte løbesko - og i hvert fald slet ikke til sko, som kræver en helt ændret løbestil. Men hvis jeg en dag bliver ramt af en skade, som ikke vil gå væk, så måske......

Du kan læse mere om fivefingers løbesko her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar