torsdag den 21. maj 2015

Nye problemer

Netop som jeg var sluppet af med mine skader og kunne træne for fuld kraft, dukker der nye problemer op.

I mandags var jeg til et seminar om eftermiddagen. Det blev afholdt nogle få hundrede meter fra min arbejdsplads, så jeg gik derhen. Da jeg skulle tilbage til arbejdspladsen efter seminaret, var det begyndt at småregne. Jeg satte derfor i løb for at undgå regndråberne, men mærkede næsten med det samme en "stramning" i højre læg. Jeg stoppede naturligvis med det samme med at løbe, men har fortsat en mindre forstrækning i højre lægmuskel. Den sidder lidt mere yderligt end den forstrækning, jeg fik for lidt over et år siden.

Fruen og jeg var i motionscentret her til aften. Vi benyttede hver vores løbebånd, men da jeg forsøgte at jogge med 9 km i timen, kunne jeg mærke læggen med det samme. Jeg nøjedes derfor med at gå en halv time i rask tempo (højeste fart 7 km i timen). Fruen gik også en halv time.

Øv, nu gik det ellers lige så godt. Jeg kan håbe på, at nogle dage med vandring og anden træning end løb kan få skaden til at gå væk. Det er ærgerligt med skader, men de bliver nok hyppigere med alderen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar