søndag den 24. maj 2015

Restitution

Restitution handler om at give kroppen en hvileperiode, hvor den kan sunde sig og samle kræfter til næste fysiske udfordring. Det er faktisk først under restitution, at kroppen bliver stærkere. Når man træner, nedbryder man nemlig kroppen. Derfor skal man restituere, hvis man skal forsøge at forbedre sin form. Efter en god restitution vil kroppen være endnu stærkere end før.

Jeg har desværre altid været dårlig til at lytte til min krop og givet den tilstrækkelig med hvile, så den kunne nå at restituere. Det har medført mange større eller mindre skader i tidens løb. Jeg har også mærket på det seneste, at kroppen har været overbelastet. Benene har været trætte og tunge, og der har været problemer med knæ og muskelfibre. Jeg har derfor ikke gået lange træningsture den sidste uges tid og løbetræningen er også sat på hold.

Det passede derfor meget godt, at jeg "nøjedes" med en lille times styrketræning i dag. Bortset fra en enkelt ihærdig gut på crosstraineren, var jeg eneste mand i motionscentret her sidst på eftermiddagen. Det var også ganske fint vejr, så mange havde sikkert valgt de udendørs sysler - ligesom Fruen der løb rundt med græsklipperen.

Fortsat god Pinse til alle læserne!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar