fredag den 8. maj 2015

Knæproblemer

Jeg har fået problemer med mit knæ! Denne gang er det dog ikke gang- eller løberelateret - og det forhindrer mig forhåbentlig ikke i at vandre denne sommer.

Problemet opstod i onsdags, da jeg skulle gå ned på hug for at nå noget på en hylde i et skab. Idet jeg bøjede mig, skulle jeg samtidig dreje mig en anelse, hvilket resulterede i, at jeg mærkede et kraftigt jag i venstre knæ. Smerten fortog sig en anelse, men knæet er stadig ømt og det gør ondt, når jeg bøjer benet helt. Smerten sidder på indersiden af knæet, men der er ikke nogen hævelse eller noget blåt mærke.

Jeg havde egentlig planlagt at løbe i dag, men for ikke at risikere at overbelaste knæet valgte jeg i stedet at gå en god times tid på løbebåndet i det lokale motionscenter. Jeg gik først med stigende hældning, hvor jeg øgede hældningsprocenten med 3% hver femte minut. Da jeg nåede 18%´s hældning, sænkede jeg hældningen med 3% hver femte minut, indtil jeg igen gik helt fladt. Træningspasset, som varede 65 minutter, så sådan ud:

0%->3%->6%->9%->12%->15%->18%->15%->12%->9%->6%->3%->0%

Jeg har vist ikke forværret skaden, så jeg kan blot håbe på, at jeg snart er helt fit for fight igen!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar