fredag den 15. maj 2015

En lang dag på landevejen

Min næse heler fint. Jeg havde fri fra jobbet. Vejret var ganske fornuftigt. Tre gode grunde til at gå en rigtig lang træningstur.

Valget af rute faldt på en 38 km rundstrækning. Den går forbi Herlufmagle Kirke, over Spragelse, forbi Broksø, til Skuderløse. Herfra videre over Bråby til Villa Gallina. Villa Gallina er et yndet udflugtsmål for både lokale og folk langvejs fra. Det indeholder en hyggelig restaurant (som jeg dog ikke besøgte i dag), og stedet ligger idyllisk i skoven og var også i dag ganske velbesøgt.

Efter Villa Gallina gik jeg ud til landevejen mellem Rønnede og Næstved. Undervejs mod Næstved passerede jeg Holme Olstrup med BonBon-Land. I Næstved købte jeg et krus varm kaffe, før jeg fortsatte forbi Gulerodshuset, over Gelsted, og hjem til Herlufmagle.

Jeg besluttede at gå med fuld oppakning. Skal jeg gå solovandringer over flere dage i sommer, kræver det altså at jeg får trænet med den store rygsæk og gangstave.

Vejret var lidt lunefuldt; når solen skinnede, var det varmt og træningstrøjen røg af - når der kom en sky for solen, blev det køligt, og trøjen måtte på igen.

Men alt i alt var det en rigtig god tur, der giver forhåbninger om en fin vandresommer!

Villa Gallina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar