fredag den 17. april 2015

Tilbage på den gamle rute

Det har været flot vejr i dag. I hvert fald har det været solskin og himlen har været blå. Men det har blæst en del og det har medført, at temperaturen ikke har været så høj. Mine planer om at tage til Glumsø og løbe rundt om Glumsø Sø blev derfor skrinlagt.

Næste idé var at tage ned i motionscentret og træne på løbebåndet. Men det har jeg jo gjort så tit. Og så dårligt var vejret jo heller ikke!

Pludselig fik jeg den ide at løbe en tur på en af mine gamle træningsruter. Den går fra hjemadressen og ned omkring Gelsted. Det er langt over et år siden, jeg sidst har løbet den tur. Det var ganske vist udendørs, men der er ikke så åbent som ved Glumsø Sø, så blæsten ville nok ikke være så stort et problem.

Da beslutningen var taget, var det blot at skifte til træningstøj og komme af sted. Jeg havde kompressionsstrømper, lange træningstights, træningstrøje, gul vindjakke og hue på. Dertil solbriller, da mine øjne med alderen er blevet mere sarte og har lettere ved at løbe i vand.

Lad mig erkende: Det gik ret tungt fra starten. Benene føltes tunge og asfaltunderlaget var hårdt og uvant. Men efterhånden som jeg blev varmet op, gik det nemmere. Da jeg nåede halvvejs og begyndte stigningen ved Gelsted ("Gelstedbakken") løb jeg samtidig ind i den hårde modvind, hvilket ikke ligefrem var med til at øge hastigheden.

Til slut nåede jeg dog hjem efter de godt 5,5 km og en rigtig god ting var, at jeg intet mærkede til mit dårlige venstre baglår.

Jeg havde ikke Endomondo tændt, så jeg kan (heldigvis) ikke give en oversigt over fart og mellemtider m.m., men herunder kan du i hvert fald se et billede af ruten.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar