lørdag den 18. april 2015

Forår

Det er herligt, at foråret nu tilsyneladende har bidt sig fast. Ud over det flotte vejr med sol og blå himmel, betyder foråret her i Herlufmagle også en anden ting: Man kan sove på vores overdækkede terrasse! Dog endnu ikke om natten, da der stadig er stor risiko for nattefrost, men en god eftermiddagslur blev det til for mig i eftermiddag.

Jeg må desværre erkende, at motivationen og disciplinen stadig ikke er til de længere vandreture, men mindre kan forhåbentlig også gøre det. Derfor tog jeg efter min "morfar" ud på en 10 km gåtur. Ruten gik til Gelsted, gennem Stenskoven, forbi Gulerodshuset og over Gelsted igen tilbage til Herlufmagle. Det er en af mine klassiske træningsture og det passede fint med en vandring gennem den flotte forårsløvskov.

Du kan se billeder fra turen herunder:


På vej ud af Herlufmagle.
Træer og buske er sprunget ud.

Endnu et blomstrende træ.

Øst for Gelsted.

Rød Hestehov.

Hesten nyder også forårsvejret.

På vej mod Stenskoven.

Forårsblomster i løvskoven.

Vejen gennem Stenskoven.

Landevejen mod Gelsted.

View ud over det danske forårslandskab.

Gelstedbakken.

På vej tilbage til Herlufmagle.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar