mandag den 6. april 2015

En forårsklassiker

Overskriften refererer til de traditionelle forårscykelløb, som Fruen og jeg holder af at se i TV hvert år. I går var det Flandern Rundt, og på søndag drejer det sig om Paris-Roubaix.

Imidlertid har jeg også mine egne klassiske træningsruter, som jeg adskillige gange hvert forår gennemfører - nogle endda flere gange. I dag drejede det sig om en 30 km rute, der går fra Herlufmagle til Hjelmsølille, videre til Aversi, Teestrup, Skuderløse, Spragelse og endelig retur til Herlufmagle. Der er tale om godt 90 % asfalt, mest småveje og cykelstier, og blot ca. 10 % skov- og grusstier.

Vejret var strålende (som man også kan se af billederne) - rigtig flot forårsvejr med solskin og næsten ingen vind. De første 20 km gik uden problemer, men på den sidste tredjedel mærkede jeg lidt ømhed bag på venstre lår.

Du kan se billeder fra turen herunder:

Herlufmagle Hallen - på vej ud af byen.

Landevejen mod Ringsted.

Herluflille Mølle. 
Endelig væk fra landevejen.

Et lille stykke skovsti blev det også til.

Bænk ved Hjelmsølille - et fast rastested på ruten.

Det smukke danske forårslandskab.

En af de mange åer i området.

Ruten gik gennem en række små byer - her Aversi.

Hestene nyder også foråret.

Rasteplads i Teestrup.

Den høje skorsten i Skuderløse.

Mellem Skuderløse og Broksø Gods.

Billede fra Øvre Suså.

Broksø Gods.

Smukt lille skovstykke.

På vej mod Spragelse.

Herlufmagle Kirke - turen er ved at være slut!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar