onsdag den 29. april 2015

Status på det seneste års skader

Jeg gennemførte min sædvanlige løbetræning i motionscentret her i eftermiddag. Det er nogle kolde dage, vi har i øjeblikket, så lysten til udendørs løbetræning er ikke så stor. Derfor blev mine 50 minutters gang/løb klaret på båndet.

Jeg håber på snart at kunne lægge nogle km til min træning, men dels har jeg jo min marchtræning, og dels er jeg lidt nervøs for at rende ind i flere skader. Jeg må jo erkende, at skaderne har været ret så mange det seneste år, men de fleste er væk:

  • Betændelse i venstre Achillessene: Den mærker jeg ikke noget til mere. Senen kan være lidt øm, når man trykker let på den, men det kan den højre også. Der er i hvert fald ikke nogle smerter, når jeg går eller løber.
  • Ømhed i højre knæ: Det er der heller ikke problemer med - knæet kan være lidt ømt, indtil jeg får varmet ordentligt op, men værre er det heller ikke.
  • Fiberskade i højre læg: Læggen er fuldstændig i orden igen - jeg mærker intet til skaden.
  • Ømhed bag på venstre lår: Seneste skade, som har generet en del af foråret. Den føles langt bedre nu; f.eks. mærkede jeg så godt som intet til den under eftermiddagens løbetræning. Men jeg skal passe på - det ved jeg godt.
  • Vabler: De følger jo med, når man går langt, men jeg har heldigvis været forskånet for dem det seneste års tid - der har kun været et par "småting". Til gengæld er jeg lige nu lidt plaget af revner bag på venstre hæl - et resultat af, at fodtøjet i sommerhalvåret er sandaler!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar