torsdag den 2. april 2015

På landevejen igen

Det er dejligt at have påskeferie. Man kan sove lidt længere end normalt, spise en hyggelig morgenmad, og foretage sig en række ting, man sædvanligvis ikke har tid til.

I dag kørte Fruen og jeg til Fuglsang Kunstmuseum på det østlige Lolland. Museet rummer danske malerier og skulpturer fra ca. 1780 - 1960. Jeg skal erkende, at jeg ikke er den store kunstkender, men jeg kan godt lide at se bl.a. danske guldaldermalerier. Derimod er jeg ikke så meget til de mere "abstrakte" kunstværker, men det er nok bare fordi jeg ikke forstår det!

Efter at have vandret gennem udstillingssalene fik vi en udmærket frokost i museets café. Fruen fik en frokosttærte med bl.a. skinke og broccoli, mens jeg fik varmrøget laks og rejer samt noget ganske godt brød. Fruen fik en flaske rabarbersaft, mens jeg nød en lokal øl med en kraftig lakridssmag.

På vej hjem holdt vi lige ind på en rasteplads, så jeg kunne skifte til gangtøj. Fruen satte mig derpå af ved motorvejsafkørslen til Rønnede. Herefter vandrede jeg af landevejen mod Næstved og derpå til Herlufmagle - i alt ca. 23 km. Det er en rute, som jeg kender næsten til bevidstløshed. Man skal ikke tænke på at finde vej - det er bare "ligeud og til højre". Man går udelukkende på asfalt og passerer bl.a. Holme-Olstrup (BonBon-Land), Bilka samt Gulerodshuset.

Da jeg passerede Bilka, gik det pludselig op for mig, at jeg skulle bruge et toilet lige her og nu. Og da Bilka jo skiltede med at have åben alle dage fra 8-22, så var alt jo godt. Men der var minsandten lukket! Heldigvis kunne jeg høre Holsted Kirkes kirkeklokker bimle. Der var en eftermiddagsgudstjeneste i gang, så jeg kunne lige liste ind og låne kirkens toilet, og derpå fortsætte min vandring mod Herlufmagle!

Flot udsigt fra en af salene på Fuglsang Kunstmuseum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar