onsdag den 8. april 2015

En drømmevandring

Drømmer du ikke om at vinde den helt store gevinst i lotto? Ikke 113 millioner, som en fra Nordsjælland vandt for nylig - men bare omkring de 50? Spøg til side - hvis jeg en dag var heldig og vinde en stor sum penge, som betød, at jeg f.eks. fik mulighed for at rive et halvt år ud af kalenderen - hvad ville jeg så gøre? Mulighederne er utallige, men hvis jeg nu besluttede mig for at gennemføre en af de helt store vandreruter - altså lave det man kalder en "Thru Hike", hvilken rute ville jeg så vælge? Caminoen? Pacific Crest Trail? Eller ???

I skrivende stund ville mit valg nok falde på Te Araroa Trail. Jeg havde aldrig hørt om den rute, før jeg for nylig læste om den i et gratismagasin. Te Araroa Trail er en vandrerute, der går på langs af New Zealand. Længden på ruten er godt 3000 km og den blev først officielt åbnet i december 2011 efter adskillige års arbejde.

Du kan læse mere om Te Araroa Trail her

Det har i øvrigt været en fantastisk smuk forårsdag her på Sydsjælland. Fruen og jeg besluttede os for at køre til Glumsø og vandre rundt om søen. Da det var gjort, tog jeg en ekstra runde, denne gang i løb. Jeg løb med kasket for første gang i år (i Danmark altså!) og med blot en enkelt træningstrøje på. Endvidere fik jeg indviet mine nye løbesko. Det er så godt som samme mærke som mine nuværende, blot i en anden farve. Jeg har købt to par - du kan se et billede af det ene herunder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar