fredag den 31. oktober 2014

Fødselsdag!

Jeg har fødselsdag i dag, fredag den 31. oktober - Halloween for dem, der interesserer sig for det!

Og ligesom omkring nytår, så kan jeg bruge fødselsdagen til at se tilbage på det forløbne år - og skue frem mod det næste! Jeg advarer om, at det bliver et langt indlæg!

Da jeg senest fyldte år, havde jeg masser af planer på vandrings- og løbefronten. Nedenstående er et uddrag af dem samt, hvad der blev resultatet:

  • Mål 1. Jeg ville gerne gå fra Køln til Metz på min færd mod Caminoen (jeg var i 2011 startet ved grænsen mellem Danmark og Tyskland og var nu nået til domkirken i Køln). ResultatDet blev ikke til noget. Jeg havde egentlig planlagt at gå i hvert fald et par hundrede km i påsken 2014, men en dårlig achillessene og manglende lyst gjorde, at projektet blev skrinlagt.
  • Mål 2. Jeg ville gerne gå videre fra Hanstholm mod syd på min vandring langs den jyske vestkyst (jeg gik i foråret 2013 fra Skagen til Hanstholm). ResultatDet er det eneste delmål, der blev gennemført, idet jeg havde en rigtig fin efterårstur fra Hanstholm til Thorsminde!
  • Mål 3. Jeg ville gerne deltage i Dødsmarchen igen og gerne forbedre min bedste tid (Jeg deltog i denne belgiske 100 km march 4 år i træk fra 2001-2004 med 13:41 som hurtigste tid). ResultatDet var jeg slet ikke i form til!
  • Mål 4. Jeg ville gerne deltage i VM i halvmarathon i København (Jeg havde allerede i efteråret 2012 tilmeldt mig dette løb, der skulle finde sted i marts 2014). ResultatFørst en drilsk achillessenebetændelse og dernæst en fiberskade i læggen gjorde, at jeg måtte melde fra til dette arrangement
  • Mål 5. Jeg ville gerne forbedre min 5 km tid (Jeg havde i slutningen af 2012 løbet 5 km på 24:11). ResultatJeg fik i begyndelsen af året løbet et enkelt motionsløb på knap 6 km, og tiden her indikerede, at jeg måske kunne komme under 24 minutter på 5 km distancen - men så kom skaderne....
  • Mål 6. Jeg ville gerne forbedre min tid fra Suså Triathlon (Jeg havde deltaget i dette arrangement i både 2012 og 2013). ResultatHer måtte jeg opgive at deltage pga. skader og dårlig form.
  • Mål 7. Jeg ville gerne gennemføre en Ironman (En livslang, helt urealistisk drøm - men dog alligevel....). ResultatTjaaa.....

Ikke just prangende! Men nu er der jo tale om et helt nyt år, og det er da derfor på sin plads at opstille nye mål for året indtil den 31. oktober 2015 - og hvorfor ikke være ambitiøs? Lad mig da lave en ny liste:

  • Mål 1. Jeg vil gerne gå fra Køln til Metz - om jeg når helt ned til Spanien på et tidspunkt ved jeg ikke, men jeg er sikker på, at der er meget smukt nede i Alsace-området.
  • Mål 2. Jeg vil gerne gå videre sydpå langs den jyske vestkyst - jeg har allerede planlagt en tur til foråret med Fruen, hvor tanken er at gå fra Thorsminde til Ribe.
  • Mål 3. Jeg vil gerne forsøge en tredie gang at gå non-stop fra Grenen til Grænsen (eller måske den anden vej) - i 2009 og 2010 nåede jeg henholdsvis 285 km og 335 km.
  • Mål 4. Jeg vil gerne deltage i Dødsmarchen igen og gerne forbedre min bedste tid - nu er det over 10 år siden, jeg sidst gik denne pragtfulde march.
  • Mål 5. Jeg vil gerne gennemføre et marathon igen - eller evt. deltage i et endnu længere løb.
  • Mål 6. Jeg vil gerne forbedre min 5 km tid - hvis jeg holder mig skadesfri, så bør jeg kunne komme under de 24 minutter.
  • Mål 7. Jeg vil gerne forbedre min tid fra Suså Triathlon - min personlige rekord fra 2013 kan forhåbentlig gøres bedre.
  • Mål 8. Jeg vil gerne gennemføre en Ironman (En livslang, helt urealistisk drøm - men dog alligvel....)

Er mine mål for det kommende år for ambitiøse? Er der tid til det? Kan jeg komme i form og samtidig holde mig skadesfri? Tjaaaa måske - og håbet er jo lysegrønt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar