mandag den 20. oktober 2014

Manglende motivation

Jeg har i hele 2014 kæmpet en kamp mod manglende motivation til at træne. Jeg ved jo godt, at jo bedre form jeg er i, jo lettere går mine vandringer. Men først en genstridig achillessenebetændelse (som først her i efteråret er i rigtig bedring), dernæst en alvorlig forstrækning i læggen, og sluttelig en forvridning i højre knæ (som stadig ikke er helet) har betydet, at træningsmængden og træningsintensiteten ikke har været optimal hele dette år. Dog gik jeg en ganske fin efterårsvandring i Nordvestjylland i midten af september, hvor jeg fik tilbagelagt en distance på godt 105 km fra Hanstholm til Thorsminde.

Men siden den tur har det været småt med træningslysten. En anden medvirkende årsag til den manglende energi har været det meget våde vejr, vi har været ramt af på det seneste. Efter en virkelig flot og varm sommer, og et ganske pænt efterår, er blæst, skyer og vand fra oven ikke lige det, man allermest ønsker sig.

I dag fik jeg dog taget mig sammen til at gå ned i det lokale motionscenter. Det blev til en god halv time på løbebåndet (skiftende mellem hurtig gang (6,5-7 km i timen) og let jogging (9 km i timen). Knæet var en smule ømt bagefter, men jeg fik strukket godt ud og fik også lavet øvelser, der styrker achillessenen. Alt i alt var det ikke den store mængde træning, men lidt har vel også ret! Og mon ikke motivationen vender tilbage?

Træningspasset er startet - udsigten fra løbebåndet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar