torsdag den 30. oktober 2014

Hvordan det startede - del 5

Mit gode resultat ved Wonderful Copenhagen Marathon 1983 gav naturligvis mod på at træne ekstra hårdt for om muligt at forbedre min tid. Dengang blev der ikke arrangeret særlig mange marathonløb, så jeg måtte se nogle måneder frem mod et marathonløb omkring Holte i september 1983. Jeg tror, det hed KS Marathon (KS = Københavns Skiklub), men jeg er ikke sikker på, at jeg husker navnet rigtigt.

Træningen hen over sommeren 1983 gik rigtig fint, selv om jeg erindrer især juli og august som meget varme og tørre. Jeg førte løbedagbog (det vil sige, at jeg med en kuglepen skrev i en lille notesbog - der fandtes hverken pc eller tablet, i hvert fald ikke til min pengepung!) og husker, at jeg flere gange noterede: "Meget varmt, måtte gå det sidste stykke".

Selve marathonløbet i september gik glimrende - i hvert fald første halvdel. Uofficielt var min mellemtid på halvmarathon omkring 1:24; altså hurtigere end min personlige rekord på distancen. Men vejret var køligt og blæsende og anden halvdel foregik med en hel del modvind. Det betød, at jeg gik fuldstændig "død" og nærmest kravlede i mål. Sluttiden blev 3:06:12, hvilket stadig er min hurtigste tid på distancen.

Mit tredie og - indtil nu! - sidste marathon var Wonderful Copenhagen Marathon 1987, hvor jeg i køligt gråvejr løb på 3:17:37. Jeg håber dog stadig en dag at deltage i endnu et marathon, men lad os nu se....

Nå jo forresten, jeg har også været i motionscenteret i dag - gang/løbetræning på løbebåndet i 34 minutter plus lidt stretching!

På vej i mål i Wonderful Copenhagen Marathon 1987 - mit indtil nu seneste marathonløb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar