lørdag den 13. december 2014

En rolig træningstur

Fredagen bød både på den årlige julefrokost på arbejdet og på "stormen" Alexander (som den blev døbt). Julefrokosten kunne medføre en dårlig sundhedstilstand i dag, og Alexander kunne med sin kraftige sydvestenvind betyde en meget høj vandstand ved Storebælt  Jeg havde derfor besluttet at udskyde næste etapevandring på Sjællandsleden til lørdag i næste uge. Jeg har dog allerede tegnet ruten op og fundet ud af, hvordan jeg med det offentlige kommer frem til startstedet.

Nu blev julefrokosten en relativ rolig affære - selv om jeg da fik smagt på et par kryddersnapse! - og Alexander blev heller ikke så slem, som mange medier havde skrevet den op til at være, men alligevel valgte jeg at sove rigtig længe i dag - det trænger man jo til en gang imellem!

Så ugens lange gåtur blev en træningstur på en af mine hyppigst brugte ruter: Herlufmagle-Næstved og retur. Min opmåling på nettet har givet som resultat, at der næsten præcis er 10 km til vendepunktet, så den samlede distance er 20 km. Det tog lidt over 3 timer i et ganske pænt decembervejr, men da jeg først startede et godt stykke ud på eftermiddagen, var det helt mørkt, da jeg nåede tilbage til Herlufmagle.

Gulerodshuset - ca. halvvejs på træningsruten Herlufmagle-Næstved

Ingen kommentarer:

Send en kommentar