torsdag den 20. november 2014

Vandring er for alle aldre!

Selv om mine vandringer ofte er på 40 km eller længere, og strækker sig over adskillige dage, så har jeg fuld forståelse for vigtigheden af, at selv en daglig vandretur på en kort distance kan være værdifuld for krop og sind. At gå en tur dagligt har positiv indflydelse på hverdagen og ens velbefindende. Men der er mange, som ikke er klar over det!

I Næstved Kommune (min egen hjemkommune) er der igangsat et projekt, hvis formål er at få ældre borgere ud og gå en tur! Man søger en række "gå-tur-venner", som på frivillig basis har overskud til at gå en tur med et andet menneske en gang om ugen.

Jeg tillader mig at viderebringe et par telefonnumre, som man kan ringe til, hvis man vil høre mere. Det berører som nævnt borgere i Næstved Kommune, men måske er der lignende initiativer andre steder i landet?

Kontakt:
Lillian Jørgensen: 55 73 34 94
Kirsten Krøll: 55 77 12 06
Hanne Andersen: 55 72 96 93




Ingen kommentarer:

Send en kommentar