søndag den 2. november 2014

Hvordan det startede - del 6

Efter Wonderful Copenhagen Marathon i 1987 fulgte en årrække, hvor mine løbeture gled i baggrunden. Uddannelse, kollegieliv, kæreste, ægteskab, lejlighed, børn - alt dette fyldte mere i mit liv i en lang periode. Vist løbetrænede jeg stadig, og jeg fik da også gennemført et enkelt halvmarathonløb, men det var slut med den systematiske træning. Andre livsværdier havde taget over.

I 1995 begyndte jeg imidlertid så småt at deltage i motionsløb igen. Jeg boede på den tid i Hedehusene, øst for Roskilde. Jeg løb nogle gange med i Hedelands motionsserie - vist mest på distancer omkring 5-6 km. I sensommeren det år så jeg imidlertid en avisannonce, der helt skulle ændre mit motionsliv. Vores lokalavis annoncerede nemlig et lokalt motionsarrangement: Taastrupmarchen. Der var tale om en vandring, hvor man gik på egen hånd efter en udskrevet rutevejledning. Man kunne vælge mellem flere forskellige distancer - jeg valgte 23 km ruten; jeg mener, at det var den næstlængste rute.

Marchen midt i september 1995 udgik fra en skole i Høje-Taastrup og foregik på stisystemet i og rundt om byen. Det var en fin oplevelse, og jeg følte, at det var en motionsform, der lige var noget for mig! Jeg gennemførte i god stil uden de store problemer - og fik både diplom og et stempel i en særlig "vandrebog". Ovenikøbet tilføjede jeg en gul post it lap på bagsiden af diplomet, hvor min sluttid var noteret: 3:23:09! Jo, det blev taget seriøst fra starten - min vandrekarriere var begyndt for alvor!

---

Søndagens træning foregik i motionscentret i de sidste eftermiddagstimer - efter at jeg havde set New York Marathon i TV. Der var tale om en times kombineret styrke- og smidighedstræning efter det "sædvanlige" program.

Mit første marchdiplom - Taastrupmarchen 1995

Ingen kommentarer:

Send en kommentar