fredag den 28. november 2014

Slutningen af 1990´erne

Mine første lange marcher (Roskilde Fjord Rundt 1996 og Hvidovre-Køge 100 km samme år) gav mig mod på disse lange endagesvandringer. Jeg deltog i dem i adskillige år fremefter - Roskilde Fjord Rundt til og med 2005 og Hvidovre-Køge 100 km, indtil denne march blev gået for sidste gang i 2001.

Min "march-sæson" i slutningen af årtusindet var faktisk forbløffende ensartet: Jeg startede op i februar-marts med vandringer på 30-40 km, kulminerende med den godt 70 km lange Roskilde Fjord Rundt. Derpå fulgte et par vandringer på ca. 30 km i april-maj og dernæst træningsture (25-50 km) til Hvidovre-Køge 100 km, som blev gået i slutningen af juli eller begyndelsen af august. Om efteråret og vinteren gik jeg kun få marcher, men fik dog trænet en del og jeg løbetrænede også af og til.

Af interessante marcher, jeg fik afprøvet i den periode kan nævnes:  Skoleskibsmarchen i Hvidovre (41 km), Hedelandsvandring (33 km), Paddernes Påskemarch (30 km), Mølleåvandringen (16 km), Mutter Gribmarch (21 km), Sct. Laurentii march Roskilde (40 km) samt Allerødmarch (21 km). Jeg var med familien flyttet til Allerød i 1997, og der var rigtig mange marcher i det nordsjællandske. Esrum Sø Rundt og Taastrup Marchen var også marcher, jeg regelmæssigt deltog i.

Jeg fik dog også prøvet at gå lange førte marcher. Både 75 km og 100 km med førere, der bestemte farten, var nye og spændende udfordringer. Stadigvæk var jeg en novice til de lange ture, og vablerne var mange og store! Men omkring årtusindskiftet tog min marchkarriere for alvor fart - mere om det en anden gang!

Efter Hvidovre-Køge 100 km i 1997 - jeg ser da rimelig frisk ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar