fredag den 3. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 4 (første del)

Jeg vågnede frisk og veludhvilet næste morgen klokken lidt i 7. Jeg fik hurtigt pakket mine ting og drog ned til morgenbuffeten. Den var også på dette hotel god og varieret, og jeg fik hurtigt taget min del.

Da jeg var mæt, tjekkede jeg ud fra hotellet, og efter at have indkøbt forsyninger i den bager, jeg havde fundet aftenen før, var jeg snart igen tilbage på Via Scandinavica.

Ifølge min ruteskitse skulle jeg ned til en kanal, der førte væk fra Lübeck, men det var ikke så ligetil. Der var en ordentlig omgang vejarbejde i gang, og jeg havde svært ved at finde vej. Det tog et stykke tid, og jeg måtte gå en mindre omvej, men til slut befandt jeg mig heldigvis på stien langs kanalen.

Et af de første ting, der mødte mig da jeg nåede ned til vandet, var en rasteplads for pilgrimme. Et skilt fortalte om, at der var tale om en rasteplads på den Jakobsweg, som hedder Via Baltica. Jeg kunne altså konstatere, at Via Scandinavica og Via Baltica krydsede hinanden netop her. Det var en fin rasteplads med både bænke og drikkevand.

Jeg vandrede en hel del km langs kanalen, først på den ene side og efter nogle km på den anden side. Selv om det bare gik lige ud, og kunne forekomme lidt ensformigt, så var det en skøn tur. Flere steder var der sat bænke op, så trætte vandrere kunne få et hvil. Vejret var dog ikke så godt som de foregående dage, og regnen lurede bag skyerne. Men landskabet var trods gråvejret utrolig smukt, og jeg nød kilometrene.

Hen ad middag – og efter næsten 15 km langs kanalen – nåede jeg til den lille by Berkenthin. Her svingede jeg over en bro og kom snart væk fra kanalen. Regnen var nu blevet kraftigere, og det silede ned. Jeg gik gennem en skov i kuperet terræn og holdt en velfortjent rast med udsigt ud over et flot – men vådt – landskab.

Lidt senere kom jeg til Ratzeburg – og en McDonalds fristede for meget. Jeg måtte absolut have et god burger med tilbehør, før min vandring kunne fortsætte.

Herunder kan du se billeder fra den første del af min forårsvandrings fjerde dag.

Et godt morgenmåltid er en god start på dagen.

Tilbage på ruten igen.

Endelig nede ved kanalen.

En flot rasteplads med god information.

Mange broer fører over kanalen.

En rigtig god vandresti.

Mange smukke kilometre langs kanalen.

Hvileplads for vandrere.

Videre langs vandet.

Trods gråvejret var der smukt.

Berkenthin og det er tid til at forlade stien langs kanalen.

Op ad bakke og ind i skoven.

Fin udsigt fra skovbrynet.

Et godt måltid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar