tirsdag den 14. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 5 (anden del)

Fra Büchen gik det videre gennem Pötrau, hvor byens kirke knejsede imponerende flot. Efter en tur i buskene lige udenfor byen, fortsatte jeg mod
sydvest af småveje og grusstier.

Området var fyldt med vindmøller, der tårnede over de smukke rapsmarker. Vejret kunne næsten ikke være bedre denne eftermiddag. Et langt stykke fulgte jeg nogle pavé-strækninger, før jeg midt på eftermiddagen denne femte vandredag passerede de første 200 km på turen.

Jeg nærmede mig nu Elben og passerede den lille by Schnakenbek. Kirken i byen var pyntet med en smuk gul stjerne, hvis betydning jeg aldrig fandt ud
af.

Jeg fortsatte og snart nåede jeg ned til Elben. Mit første syn ud over floden var højt oppefra gennem skoven. Jeg svingede mod øst og fulgte Elben, mens jeg samtidig kom længere og længere ned i terrænet, indtil jeg til sidst nåede helt ned i niveau med floden. Jeg fortsatte langs vandet og kom ind i Lauenburg Elbe. Jeg fik øje på en af broerne, jeg skulle over næste dag.

Ikke længe efter jeg var kommet lidt væk fra vandet og ind i selve byen, mødte jeg Fruen, der stod og ventede ved bilen. Det var dejligt at komme af med den tunge rygsæk – og også dejligt at se hende igen.

Vi måtte køre et stykke vej langs Elben, før vi nåede frem til vores hotel. Hotel Elb-Matrose, som det hed, lå helt ned til vandet, og vi havde en fornem udsigt fra vores værelse. Værelset var ganske udmærket, og jeg lå og slappede lidt af og snakkede med Fruen, før jeg fik mit velfortjente bad og kom i noget rent tøj. Dagen havde været betydeligt varmere end gårsdagen regnfulde vejr og distancen denne dag nåede op på ca. 45 km.

Der var en ganske udmærket restaurant i tilknytning til hotellet, så vi indfandt os der lidt over 7. Der var en hel del motorcyklister – svenske tror jeg, og der kom også en del andre gæster.

Jeg startede med en aspargessuppe, mens Fruen fik en tomatsuppe. Min hovedret var en lidt underlig blanding af fiskefilet på flere måder, små rejer samt noget røget laks på toppen. Det hele lå på en bund af brasede kartofler. Jeg fik endvidere en lille salat som tilbehør. Fruens hovedret bestod af grillede squash med ris til – ikke ligefrem en kæmpeportion, men den smagte da efter sigende udmærket.

Efter middagen passede jeg lige på at tage et billede af det smukke kirsebærtræ, der stod mellem hotellet og restauranten. Trætheden havde meldt
sig, både min vandring og Fruens tur ned gennem Tyskland havde tæret på kræfterne, og vi faldt hurtigt i søvn på værelset.

Herunder kan du se billeder fra den anden del af min forårsvandrings femte dag.

Den imponerende kirke i Pötrau.

Ud i det åbne land.

Vindmøller og gule marker.

Vejret var virkelig flot.

Lange lige strækninger ned mod Elben.

Og et stykke med pavéer blev det også til.

Kirken i Schnakenbek - bemærk den gule stjerne.

Det første glimt af Elben.

Langs floden.

Broen i baggrunden skulle passeres den næste dag.

Vores nydelige hotelværelse.

Og den flotte udsigt fra værelset.

Aspargessuppe til forret.

Flere slags fisk i en lidt underlig blanding.

Fruens vegetarret.

Det flotte kirsebærtræ ved hotellets restaurant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar