mandag den 6. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 4 (anden del)

Efter at have fyldt maven med burger og fritter fortsatte jeg i det lette regnvejr, og efter kort tid nåede jeg ned til vandet, og passerede samtidig de første 150 km af årets forårsvandring.

Regnen var stilnet lidt af og jeg vandrede gennem et mindre stykke med skov. Her kunne man se, hvordan ruten var markeret med gule malede pile på træerne. En rigtig god idé, så man ikke beskadiger træerne ved at opsætte skilte på dem.

Jeg havde besluttet mig for at overnatte i byen Möln og havde aftenen før booket et værelse på hotellet via Booking.com. Det var første gang, jeg
prøvede denne form for booking, og jeg var da lidt spændt, også fordi det var foregået via mobilen. Så jeg tilbagelagde de sidste km ind til Möln
uden mange pauser. Jeg kom ind i byen fra nordvest og hotellet lå ud til søen Stadtsee.

Det var et fint hotel, dog er jeg ikke sikker på, at værten kendte til min bookning. Men under alle omstændigheder fik jeg et enkeltværelse, som lå
i underetagen. Fra mit vindue var der udsigt til bådebroen og den smukke sø.

Efter det obligatoriske bad og et forsøg på at komme på nettet (det
viste sig at WiFi-signalet ikke virkede i mit værelse, men derimod ganske udmærket 5 meter henne ad gangen!) travede jeg ud i Möln for at finde
noget aftensmad. Byen har næsten 20.000 indbyggere og en nydelig hovedgade. Imidlertid var det ikke nemt at finde et spisested, og det var først da en ung mand tilbød at vise hen til et pizzeria, at jeg havde heldet med mig.

Han ledte mig næsten hele vejen tilbage til hotellet, og førte mig til et lille kebabsted. Det var ikke lige, hvad jeg havde forestillet mig, men han forsikrede mig om, at de også serverede pizza. Det var vist hans familie, der ejede stedet.

Jeg fik mig under alle omstændigheder en speciel, men rigtig god pizza, en kold cola samt et glas udmærket rødvin.

Da måltidet var fortæret, gik jeg det lille stykke tilbage til mit hotel. Undervejs kom jeg forbi St. Nicolai Kirken, som jeg vidste jeg skulle passere næste dag. Dejligt at have styr på ruten! Tilbage på hotellet satte jeg mig igen ud på gangen – hvor der i øvrigt stod en dejlig skål med små bolsjer – og surfede efter nyheder. Trætheden efter den våde dagsmarch viste sig imidlertid hurtigt, og klokken var end ikke halv ti, før søvnen overmandede mig.

Herunder kan du se billeder fra den anden del af min forårsvandrings fjerde dag.

En våd eftermiddag.

Skoven er grøn og køn i maj.

Skovvenlig rutemarkering.

Trods regnen var der skovgæster.

Grusstier var der en del af denne eftermiddag.

Efterhånden blev vejret bedre.

Det hyggelige hotel i Möln.

Sengen var smal men god.

Udsigt over søen fra værelset.

Hovedgaden i Möln.

Dagens dejlige aftensmad.

Kirken der skulle passeres dagen efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar