torsdag den 9. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 5 (første del)

Da jeg ankom til hotellet i Möln, spurgte jeg værten, hvornår de serverede morgenmad. Han svarede, at det var fra klokken 8, men da han så mit
overraskede og skuffede blik, skyndte han sig at tilføje, at da han havde en anden gæst, der skulle tjekke ud tidligt, ville han kunne have morgenmaden klar klokken 7!

Den var derfor ikke mange minutter over syv, før jeg indfandt mig i hotellets restaurant. Jeg valgte et hyggeligt hjørnebord med vindue mod søen. Kort efter blev min morgenmad serveret. Denne dag var det ikke en buffet, men der manglede bestemt ikke noget, og jeg gik glad og mæt tilbage til mit værelse for at pakke.

Efter udtjekning var jeg hurtigt ude af Möln og nede ved kanalen, der første bort fra byen. Vejret var langt bedre end dagen før, og jeg nød morgensolen, mens jeg ad lange lige og øde grusveje bevægede mig gennem landskabet.

Jeg svingede efter en tid over en lille bro og kom ind i et mindre skovparti. I skoven fandtes flere historiske mindesten.

I den lille by, Hornbek, tog jeg en selfie i det flotte solskinsvejr. Terrænet var meget varieret – både veje, skovstier og markveje. I den lille by Roseburg holdt jeg en velfortjent pause ved en smuk sø.

Efter kort tid fortsatte jeg og nåede tæt på middagstid ned til Elben-Lübeck Kanalen. En lille kanalfærge lå fartøjet – parat til at sejle biler og passagerer
det korte stykke over kanalen. Jeg skulle dog ikke over kanalen, men svingede til højre og gik langs med vandet et godt stykke. Et par store ”floddampere” sejlede forbi med deres last.

Jeg trængte efterhånden til frokost og den fandt jeg på stationen i Büchen: To sandwich med henholdsvis frikadelle og spegepølse, samt en kildevand og et krus kaffe. Jeg sad og slappede af med maden og så folk komme til og fra toget.

Herunder kan du se billeder fra den første del af min forårsvandrings femte dag.

Mit hyggelige bord på hotellet.

En gedigen morgenmad.

Rast ved kanalen.

Lange lige grusveje.

Over åen.

Mindesten i skoven.

Selfie i solen.

Vejret var skønt denne dag.

Pause ved en lille sø.

Det lille færgeleje ved kanalen.

"Floddamper".

Vandring langs kanalen.

Dagens frokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar