mandag den 27. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 7 (første del)

Næste morgen vågnede vi lidt i 8 efter en god nats søvn. Morgenmaden blev indtaget i en tilstødende bygning og var god og rigelig, endda med hårdkogte æg som var gemt under strikkede dyr. Værtinden var en ældre, ret så snakkesaglig dame, som underholdt alle gæsterne. Der var også et mindre selskab til stede, som var på cykelferie, og de var lidt imponerede over mine dagsdistancer.

Klokken halv ni var jeg kommet i gangtøjet og havde sagt farvel til Fruen. Hun ville pakke og tjekke ud, før hun kørte ud for at nyde dagen – og finde overnatning til os. Vejret var smukt – solen stod allerede højt på den skyfri himmel, og snart var jeg ude af byen.

Turen gik ad mindre landeveje gennem det smukke tyske forårslandskab. Jeg passerede igen floden Ilmenau – jeg havde snart ikke tal på, hvor mange gange, jeg havde gjort det på vandringen.

Herefter svingede jeg ind i en skov, som hurtigt fik karakter af et sandt vildnids, hvor jeg flere gange måtte forcere væltede træer. Efter en tid kom jeg dog ud af skoven og fik mig et velfortjent hvil på en bænk. Det var lige ud for en indhegning med får og muldyr – et lille lam var åbenbart bange for mig og gemte sig bag sin mor.

Endnu en passage af Ilmenau fulgte, og efter at have travet igennem den lille by Medingen, gik det op ad bakke gennem et stort skovstykke og dernæst et pænt stykke ad en sti langs skovbrynet.

Ved middagstid kom jeg igennem Seedorf, hvor skiltet til et særpræget hotel vakte min interesse. Vejret, ruten og udsigten var fantastisk og jeg nød turen. Frokosten, som blev indtaget på en græshøj i Hohenbünstorf, var ikke prangende. men god. Mens jeg spiste og slappede af, nød jeg at have gået i alt 275 km på forårsvandringen.

Herunder kan du se billeder fra den første del af min forårsvandrings syvende dag.

Morgenmad med gemte æg.

Vandring i morgensolen.

En flot vandredag.

Ad smukke små skovveje.

Over Ilgenau igen.

Et godt stykke denne formiddag gik gennem skovarealer.

En mindre forhindring.

En genert unge bag sin mor.

Endnu en bro over floden.

Langs skovbrynet.

Særpræget hotel.

Smukt formiddagsvejr.

Flot udsigt.

Dagens frokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar