mandag den 20. marts 2017

Puttgarten-Celle - Dag 6 (første del)

Vi vågnede ved 7:30 tiden næste morgen og kom hurtigt ned til morgenbuffeten. Jeg lavede et stunt ved at støde ind i nogle bøjler og spildte noget juice på gulvet. Servitricen forsikrede mig dog om, at jeg ikke var den første, der havde lavet det nummer. Under alle omstændigheder fik jeg da spist en rigtig god gang morgenmad, så jeg var klar til dagens etape.

Fruen kørte mig til det sted, hvor jeg var sluttet aftenen før. Det var dejligt kun at have den lette rygsæk på og heller ikke gangstavene havde jeg brug for. Vejret viste sig også fra sin bedste side – sol og blå himmel – så alt tegnede til en god vandredag.

Allerede kort efter start passerede jeg den første af to broer, som førte mig over på sydsiden af Elben. Jeg gik et langt stykke ad en mindre sti og beundrede de mange smukke huse. Efter yderligere nogle få km gik jeg over en bro og ind i Artlenburg. En stor flot mølle bød mig velkommen i det smukke forårsvejr. Foran byens kirke tronede et par store flotte klokker.

Jeg fortsatte og var snart ude i det åbne landskab, hvor jeg gik ad små lige asfalt- og betonstier. Bütlingen bød mig velkommen med et flot blomstrende kirsebærtræ, men snart var også denne by passeret på min vandring.

Klokken nærmede sig middag og i byen Barum passerede jeg de første 225 km på årets forårsvandring.

Sulten var begyndt at melde sig, så jeg indtog min frokost i et busskur i byen Wittorf lige foran endnu en imponerende tysk kirke.

Herunder kan du se billeder fra den første del af min forårsvandrings sjette dag.

En del af hotellets udmærkede morgenbuffet.

Som jeg forsynede mig rigeligt fra.

Dagens startsted.

Over Elben.

Flotte huse ved Elbens bred.

Af sted i det flotte forårsvejr.

Elben i forårssolen.

Imponerende mølle.

Flot og særpræget klokke.

Vejret var fantastisk.

Træerne i forårspragt.

Nydelig bro over å.

Ruten var næsten hele tiden fint afmærket.

Mit frokoststed denne dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar