torsdag den 6. april 2017

Puttgarten-Celle - Dag 9

Klokken var et par minutter i 8 næste morgen, da Fruen og jeg indfandt os til morgenbuffeten på hotellet. Vi havde dog lige nået at bemærke, at hotellet var ”vandrer-venligt”, idet Pilgrimsskiltet prydede hotellets dør.

Vi tog det stille og roligt, idet jeg kun manglede ca. 14 km, før jeg kunne afslutte min vandring i Celle – og den distance burde jeg nok kunne nå inden frokost.

Klokken var derfor godt 9, før Fruen satte mig af og i gang fra det sted, hvor jeg var stoppet dagen før.

Vejret og landskabet viste sig endnu en gang fra sin bedste side. I Wienhausen kom jeg forbi et kloster, før jeg igen befandt mig på de små villaveje, der lå næsten øde hen denne søndag formiddag. Jeg fulgte floden Aller et langt stykke og passerede den også flere gange.

Klokken kvart i 11 svingede jeg ind på den lange Apfelweg, der førte ind til Celle. Herefter var der kun et par km tilbage i Celles gader og stræder, før jeg ca. et kvarter over 11 kunne afslutte min forårsvandring fra Puttgarten til Celle.

Fruen og jeg fik taget en række selfies foran slottet, før turen gik mod Danmark.

Traditionen tro afsluttede jeg min lange vandring med en god Curry Wurst.

Herunder kan du se billeder fra min forårsvandrings niende og sidste dag.
Et vandrervenligt hotel - bemærk Pilgrimssymbolet.

Blik over en del af morgenbuffeten.

Startsted for sidste etape.

Floden Aller.

Kloster i Wienhausen.

I byerne var der stille og roligt.

Igen langs Aller.

Over Aller igen.

På vej mod Celle.

Og på vej ind i byen.

Den gamle bydel i Celle.

En vandrer med Pilgrimsmuslingen foran slottet i Celle.

Og den traditionelle afslutning på vandringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar