søndag den 16. april 2017

Mit nye telt

Jeg er jo i de senere år blevet en form for luksusvandrer. Overnatningen under mine lange ture i Danmark og Tyskland har siden 2014 hovedsageligt været på mindre hoteller eller Bed & Breakfast. Det er længe siden, jeg har overnattet i busskure eller under åben himmel.

Men nu har jeg anskaffet mig et telt! Det var bestemt ikke billigt, men hvis jeg blot anvender det 6-7 gange i stedet for at indlogere mig på et hotel, så er udgiften tjent hjem.

Teltet er et Nordisk Telemark 1 LW, hvor LW står for light weight, og det må man bestemt også sige, at det er. Kun omkring 850 gram vejer teltet, så det må siges at være ideelt for en vandrer. Jeg har prøvet at slå det op et par gange, og det virker som om det ikke er det store problem, selv for en person med 17 tommelfingre! Jeg håber, det bliver en succes, og glæder mig til at prøve det af i praksis.

I går var jeg i øvrigt ude på en 12 km træningstur. Det regnede kraftigt, da jeg startede - og jeg forventede egentlig regnvejr på hele turen. Imidlertid stilnede det hurtigt af, og efter et par km var det tørvejr. Og det blev faktisk ved med at holde tørt på hele turen - herligt.


Herunder kan du se billeder af mit nye telt samt et par fotos fra min træningstur.

Mit nye telt.

Og med "døren" lukket.

Lørdagstræningstur.

Vejen til et refugium.

Kodriver i blomst - så er det forår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar