tirsdag den 4. april 2017

Puttgarten-Celle - Dag 8 (anden del)

Efter pausen fortsatte jeg i det fantastiske vejr og kom i Eschede forbi byens flotte kirke. Langs de mange åer på ruten voksede planterne flot, og
enge og marker var også forårsfrodige.

Midt på eftermiddagen blev omgivelserne igen dog ret så øde. Jeg mindedes, at der ikke langt fra, hvor jeg gik, var observeret en del ulve i de senere år, så jeg bevæbnede mig med en god kæp og var opmærksom på, hvor der var fugletårne, som jeg eventuelt kunne klatre op i. Jeg mødte dog heldigvis ingen ulve, men til gengæld gik jeg forkert og måtte koble mig op på Google Maps for at finde frem til byen Bedenbostel. Her kom jeg forbi endnu et fint mindesmærke.

Trætheden efter en uges vandring og den uvante forårsvarme kunne nu mærkes tydeligt, men til alt held fandt jeg en tankstation i Lachendorf, hvor jeg kunne svale mig med en stor is. Herefter var det bare at klare de sidste få kilometer, bl.a. forbi en stor svæveflyveplads hvor aktiviteten var stor, før jeg mødtes med Fruen.

Dagens etape havde været på næsten 50 km, så det var rart at køre de få km hen til et nydeligt hotel i Wienhausen, som Fruen havde fundet. Hotellet lå faktisk lige på min rute, og jeg passerede det næste dag.

Værelserne på hotellet var fine, og det var rart at få det svedige tøj af og slappe af en halv times tid. Mine fødder var godt beskidte, men efter et langt og varmt bad så de langt bedre ud.

Fruen havde undersøgt omgivelserne og fundet frem til en fin brasiliansk restaurant, der lå et par hundrede meter fra hotellet. Lidt usædvanligt med
en sådan restaurant i en mindre tysk by, men vi blev glædeligt overrasket.

Der var en stor buffet med både salat og mange småretter, og vi forsynede
os flere gange. Jeg bestilte fisk med rosmarinkartofler til hovedret, mens Fruen fik en udhulet ananas med grønsager. Desværre var der en del ben i min fisk (en Zanderfilet), men jeg fik trods alt spist en hel del af den.

Det viste sig, at dessertbuffeten fulgte gratis med, og den prøvede vi også lidt af. Da vi samtidig havde delt en god flaske hvidvin, var det et par trætte og mætte danskere, der bevægede sig tilbage til hotellet, mens der lige blev kastet et blik på den fantastiske solnedgang.

Klokken var ikke meget mere end 22, før vi lå og slumrede i vores senge efter endnu en fantastisk forårsdag i det tyske.

Herunder kan du se billeder fra den anden del af min forårsvandrings ottende dag.

Frokosten vel overstået - og videre går det.

Endnu en smuk kirke.

Frodighed ved vandløbet.

Vejret viste sig virkelig fra sin bedste side.

Mange steder var der øde - men heldigvis ingen ulve.

Mindesmærke.

Døren til vores hyggelige hotelværelse.

Sådan ser fødder ud, der har gået 50 km på en dag.

Heldigvis kan et bad gøre underværker.

Vores hyggelige hotel, som faktisk lå lige på min rute.

Brasiliansk restaurant i en lille tysk by.

Lækker buffet.

Min fiskehovedret.



Også dessertbuffeten måtte vi smage.

Vejen hjem til hotellet i smuk solnedgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar