søndag den 19. februar 2017

Puttgarten-Celle - Dag 2 (første del)

Næste morgen var jeg efter en god nattesøvn oppe og klar igen klokken lidt over 7. Jeg lagde nøglen på bordet i lejligheden og smækkede døren efter mig. Efter lige at have taget en selfie foran opgangen til lejligheden, var jeg parat til dagens vandring.

Det var en kølig morgen, og jeg havde iført mig både hue og vanter. Begge dele måtte dog hurtigt smides, efterhånden som morgen blev til formiddag.

Jeg var hurtigt tilbage på ruten igen – i det hele taget var jeg heldig med mine overnatningssteder på denne forårsvandring, der næsten alle lå tæt på eller umiddelbart op til Via Scandinavica.

Ruten gik ad pæne veje og cykelstier, og relativt hurtigt passerede jeg en stor å og  gik ind i byen Grube. Her fandt jeg hurtigt en bager og fik mig en god gedigen morgenmad.

Efter at have konsumeret morgenmåltidet gik turen videre ad små landeveje og grusstier, indtil jeg lidt før klokken 11 nåede klosteret i Cismar. Det imponerende bygningsværk er et benediktenerkloster, oprettet i 1245 for munkene fra det hidtidige dobbeltkloster Skt. Johannes i Slesvig. Det er en ret stor turistattraktion, og denne søndag var der pænt med besøgende.

Jeg gik igennem klosterhaven og missede et skilt, for pludselig stod jeg ude på en mark. Jeg vendte om og fik spurgt et par kvinder om vej. De kunne ret hurtigt lede mig på rette spor og snart efter var jeg tilbage på pilgrimsruten.

Det var efterhånden blevet hen ad middag, og vejret var nu blevet rigtig flot – jeg skyndte mig at tage en selfie i solen. Ruten gik ned til kysten og langs med det store ferieområde ved Grömitz. Området er et af de vigtigste ferieområder i Schleswig-Holsten og omfatter bl.a. en stor havnepromenade. Her slog jeg mig ned og spiste en let frokost, bestående af en hotdog med ketchup og en
kop kaffe, mens jeg nød den smukke udsigt ud over vandet.

Klar til dag 2.

Tilbage på ruten.

Gråvejrsmorgen.

Over floden.

Morgenmad i Grube.

Og videre går det.

På grus- og jordstier.

Klosteret i Cismar.

Vejret klarer op.

En selfie i solskin.

Mod kysten.
Havnepromenaden.

Frokost med udsigt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar