tirsdag den 21. februar 2017

Puttgarten-Celle - Dag 2 (anden del)

Jeg kunne være blevet siddende meget længe i solen, men turen skulle jo gå videre. Jeg fortsatte derfor langs strandpromenaden, der var godt fyldt op denne søndag. Efter en tid svingede jeg ind i byen Grömitz, hvor jeg passerede den imponerende Sct. Nicolai kirke. Kirken ligger i udkanten af en park, som jeg vandrede igennem før jeg igen nåede ned til vandet. Jeg fortsatte mod sydvest og gik langs en række høje klinter. Det var imponerende, så mange campingpladser der var på denne strækning.

Klokken var nu blevet hen ad halv tre og jeg havde tilbagelagt ca. 25 km denne 1. maj søndag. Det var blevet flot vejr med sol og blå himmel. Jeg svingede ind i landet og holdt kort efter spisepause. Derpå fortsatte jeg vandringen ind mod Neustadt in Holstein, som jeg havde besluttet skulle være etapemål denne søndag.

Turen gik ad cykelstier og småveje. En sandal hængt op ved siden af et pilgrimsskilt bragte smilet frem på mine læber, mens jeg vandrede.

Jeg var efterhånden ved at være træt og i Neustadt in Holstein begyndte jeg at se mig om efter et overnatningssted. Det blev et fint lille hotel, som var beliggende i den gamle bydel. Jeg fik et dejligt værelse, og fra min altan kunne jeg lige akkurat få øje på tårnet på byens kirke.

Dagens vandring havde ”kun” været på godt 37 km, men alligevel var jeg godt brugt. Det varme vejr var kommet pludseligt og havde drænet mig. Jeg fik et langt og varmt bad, før jeg begav mig ud i byen for at finde lidt at spise. Jeg kom over torvet foran kirken og fik hævet lidt euro. En god idé, for de fleste hoteller ville hellere have mine kontanter end se mit VISA-kort. Jeg fandt også en bager ved torvet, så jeg vidste hvor jeg skulle købe forplejning næste morgen.

Jeg fortsatte ned til vandet og fandt et lille spisested. Her bestilte jeg en Pizza Tonno (pizza med løg, oliven og tun) samt en stor König Pilsener. Maden fik hurtigt ben at gå på – hvis man kan sige sådan som vandrer – og jeg begav mig derefter tilbage mod hotellet.

Skråt overfor hotellets indgang lå en isbar, som fristede lidt for meget. Jeg fik bestilt et bæger med tre kugler is: kaffe, krokant og choko-chili. Sidstnævnte smag har jeg aldrig prøvet før men jeg kan afsløre, at den ikke smagte af det store. Man kunne også købe rødvin i butikken, men der måtte man dog hen i en anden kø for at bestille et glas. Men det lykkedes da, og jeg kunne glad og mæt vende tilbage til mit hotelværelse, hvor jeg allerede klokken 21 træt og tilfreds kunne lægge mig til at sove efter en rigtig god anden vandredag i det tyske.

Herunder kan du se billeder fra den anden halvdel af forårsvandringens anden dag.

Sct. Nicolai Kirke i Grömitz.

Rast i det fine vejr.

Langs åen.

Flot 1. maj.

Vandrehumor!

Flotte Rapsmarker i forårssolen.

Neustadt in Holstein.

"Mit" hotel.

Et nydeligt værelse.

Torvet i Neustadt in Holstein.

En flot aften.

Spisestedet.

Pizza Tonno og en god øl.

Og desserten på isbaren lidt senere.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar