onsdag den 10. juni 2015

Planer og drømme

Jeg har hele foråret tumlet med idéer om en flerdagesvandring her i sommer. Først var det tanken at gå ved Jyllands vestkyst; derefter var det planen at gå Hærvejen fra syd mod nord. På grund af Fruens sygdom blev vores oprindelige sommerferie i Middelhavet aflyst, og så opstod idéen om at fortsætte på den tyske Pilgerweg. Jeg har indtil nu gået fra grænsen mellem Tyskland og Danmark til Köln, hvor jeg for tre år siden sluttede foran domkirken. Nu må det være på tide at fortsætte denne vandring. Ruten fortsætter faktisk gennem Tyskland og Frankrig helt ned til Spanien, hvor den fortsætter i den klassiske Camino.

Så i meget nær fremtid tager jeg toget til Köln for at starte på denne udfordring. Planen er at gå alene i fire dage med fuld oppakning, dvs. stor rygsæk, sovepose og liggeunderlag. Efter de fire dage og ca. 200 km, dukker Fruen op og kører ledsagerbil de sidste tre dage. Hvis alt går vel, slutter vandringen i år i Metz i det nordøstlige Frankrig efter 7 dages gåtur og knap 350 km.

Jeg ved, det er ambitiøst at sætte næsen op efter at gå 350 km på en uge. Jeg erkender, at formen kunne være bedre - jeg har bl.a. ikke trænet de lange distancer særligt mange gange gange i dette forår. Til gengæld er jeg bestemt heller ikke i overtræning, og de fleste af småskavankerne fra det seneste år er helet.

Om jeg når hele vejen til Metz, eller om jeg af en eller anden grund stopper før jeg når dertil, må tiden vise. Men jeg vil kæmpe for at nå så langt som muligt og under alle omstændigheder bliver det spændende at vandre i et helt nyt område. For mange år siden, da jeg gik en 100 km march i Belgien, så jeg en vandrer, som havde nedenstående tekst trykt på sin t-shirt. Det udsagn vil jeg prøve at følge!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar