søndag den 7. juni 2015

På Sjællandsleden igen - 11. etape

Det er et stykke tid siden, jeg gik en etape af Sjællandsleden. Ikke siden den sidste dag i februar gik jeg en vandring på den rute - det var den tiende i min serie.

Så det var vist på høje tid, at jeg atter begav mig ud på det flotte net af vandrestier, som går på kryds og tværs af Sjælland, Møn, Lolland og Falster. Jeg valgte en tur på 34 km, der havde start på Slagelse Station. Efter 4-5 km kom jeg ind på selve Sjællandsleden. Herfra gik det ad asfalterede småveje gennem en række småbyer: Slots Bjergby, Harrested og Rosted. Lindeså blev passeret et par gange, ligesom jeg også kom forbi det kendte kursuscenter: Vilcon. Også flere skovpartier vandrede jeg igennem, før jeg nåede frem til Tystrup-Bavelse Søerne og Kongskilde Friluftsgård. Herefter gik det sidste stykke ad veje, jeg har gået på mange gange før. Turen sluttede et par km øst for Vester Broby på landevejen mellem Sorø og Næstved.

Vejret var udmærket - letskyt og ikke for varmt. Vinden var frisk, men jeg havde den det meste af tiden i ryggen. Jeg gik med den store rygsæk, som lige har fået en "efterspænding" af stropperne, så alt sad som det skulle. Alt i alt var det en rigtig fin tur.

Du kan se billeder fra turen herunder:

Ruten var ok markeret - og Pilgrimssymbolet blev set adskillige steder. 
Hovedparten af tiden gik det ad små asfaltveje og stier.

Sommeren er begyndt i Danmark. 
Fint vandrevejr.

Ruten passerede en anden vandresti: Fodsporet.

Turen gik igennem flere mindre landsbyer. 
Og forbi kursusstedet Vilcon.

Flere sommerbilleder. 
Sjællandsk skovvej.

Skovsø i Broby Vesterskov.
Øst for Vester Broby i seneftermiddagslys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar