søndag den 4. oktober 2015

Stilstand - og en ny udfordring

Det er en tid siden mit sidste blogindlæg. Det skyldes dels, at motivationen helt var været væk, og dels at jeg har følt mig sløj den seneste tid med de øreproblemer, jeg altid får om efteråret.

Jeg har ikke fået trænet særlig meget - det er blevet til en enkelt træningstur i motionscentret, og så gik jeg de 10 km hjem, da Fruen og jeg havde været til børnefødselsdag i Aversi i sidste weekend.

Men for at få gang i træningen igen har jeg meldt mig til et marathonløb! Ja, rigtig læst: Et helt marathonløb!!! Det hedder Thy Trail Race og bliver afviklet 27. februar 2016. Løbet starter ved Lodbjerg Fyr og går gennem den barske nordvestjyske  natur for at slutte i Klitmøller. Jeg har jo gået en stor del af ruten (bare i den anden retning!), da Fruen og jeg sidste efterår var i det nordvestlige Jylland, og ved at det er en sej omgang - og det bliver sikkert ikke mindre hårdt, når det godt 42 km lange løb skal foregår om vinteren.

Du kan læse mere om løbet her - bemærk dog, at der allerede er udsolgt. Det tager jeg som et tegn på, at løbet er godt arrangeret. 500 pladser solgt på meget kort tid - jeg glædet mig!

Træningen til løbet er allerede påbegyndt: Fredag trampede jeg en halv time på kondicyklen herhjemme, lørdag løb jeg 5,5 km ude i pragtfuldt vejr, og i dag gik jeg 10 km - billedet herunder er fra den tur. Så nu må vi håbe, at jeg kan opretholde motivationen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar