mandag den 26. oktober 2015

Status på det forløbne år

Da jeg sidste år rundede de 52 år, lavede jeg en liste med de "mål", jeg på motionsplan håbede at jeg ville gennemføre et år frem i tiden, altså med "slut" den 31. oktober 2015. Selv om der stadig resterer nogle få dage, inden det bliver den sidste dag i oktober, kan det være på sin plads at gøre status. Her er målene, som de blev listet op for næsten et år siden:
  • Mål 1. Jeg vil gerne gå fra Køln til Metz - om jeg når helt ned til Spanien på et tidspunkt ved jeg ikke, men jeg er sikker på, at der er meget smukt nede i Alsace-området.
  • Mål 2. Jeg vil gerne gå videre sydpå langs den jyske vestkyst - jeg har allerede planlagt en tur til foråret med Fruen, hvor tanken er at gå fra Thorsminde til Ribe.
  • Mål 3. Jeg vil gerne forsøge en tredie gang at gå non-stop fra Grenen til Grænsen (eller måske den anden vej) - i 2009 og 2010 nåede jeg henholdsvis 285 km og 335 km.
  • Mål 4. Jeg vil gerne deltage i Dødsmarchen igen og gerne forbedre min bedste tid - nu er det over 10 år siden, jeg sidst gik denne pragtfulde march.
  • Mål 5. Jeg vil gerne gennemføre et marathon igen - eller evt. deltage i et endnu længere løb.
  • Mål 6. Jeg vil gerne forbedre min 5 km tid - hvis jeg holder mig skadesfri, så bør jeg kunne komme under de 24 minutter.
  • Mål 7. Jeg vil gerne forbedre min tid fra Suså Triathlon - min personlige rekord fra 2013 kan forhåbentlig gøres bedre.
  • Mål 8. Jeg vil gerne gennemføre en Ironman.
Ser man på ovenstående liste, så kan det umiddelbart virke skuffende, at kun de to første punkter helt eller delvist blev klaret. Jeg gik i sommers fra Domkirken i Köln til et stykke ind i Frankrig. Jeg nåede ikke helt til Metz, men det skyldtes mere min dårlige ruteplanlægning end manglende kræfter. Og i sensommeren gik jeg en enkelt dag på den Jyske vestkyst og nåede fra Thorsminde til Søndervig. Jeg har bestemt ambitioner om at gå videre næste år! Med hensyn til Mål 3 og 4 omkring lange marcher, så kom jeg hverken til Belgien eller til Grenen i år. Til gengæld gik jeg en rigtig lang tur fra Kastrup og næsten til Roskilde, i alt 75 km. Jeg ville gerne have fortsat længere, men kroppen var bare ikke til mere den dag.

Med hensyn til løb og triathlon, så har året ikke været et godt løbeår. Jeg har været småskadet nogle gange, og mængden af løbe-km har ikke været tilfredsstillende. Jeg cykler heller ikke på min mountainbike mere - min ryg kan ikke rigtig klare det. Så triathlon-drømmene er lagt på hylden - i hvert fald en tid fremover. Til gengæld har jeg planer om et marathon - i et kommende indlæg vil jeg fortælle om det og andre af mine planer for det næste år!

Alt i alt har jeg nået en del af mine mål - og som nævnt: om få dage vil jeg "afsløre" mine planer for det næste år. så Stay Tuned!

Fruen og jeg var i øvrigt ude at gå en tur i går i det fine efterårsvejr. Vi kørte til Glumsø og travede en rigtig hyggelig tur rundt om søen. Billederne herunder er fra vores gåtur.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar