onsdag den 28. oktober 2015

Det kommende års motionsmål

På lørdag, den 31. oktober, har jeg fødselsdag - og runder de 53 år. Jeg har ikke mulighed for at skrive et blogindlæg på selve dagen; derfor vil jeg allerede nu liste de mål op, som jeg har for det næste år, når det gælder løb og vandring. I modsætning til sidste år (læs blogindlægget fra min fødselsdag i 2014 her), hvor jeg opremsede mange mål for både vandring, løb på korte distancer, løb på lange distancer samt triathlon, så vil jeg denne gang koncentrere mig om vandring samt et enkelt langt løb.

Her er mine mål:
  • Mål 1: Jeg vil gerne gennemføre Thy Trail Marathon. Jeg har allerede tilmeldt mig dette løb, som finder sted lørdag den 27. februar 2016. Det er et meget populært arrangement, hvis man skal dømme ud fra tilmeldingen, idet samtlige ca. 500 pladser blev booket på meget kort tid. Jeg var faktisk heldig at få en plads; der var under 50 tilbage, da min tilmelding gik igennem. Jeg har jo allerede prøvet at gå i området, idet jeg i efteråret 2014 gik fra Hanstholm til Thorsminde. Thy Trail Marathon løbes den modsatte vej af hvad jeg gik, altså fra syd mod nord. Det starter ved Lodbjerg Fyr og slutter i Klitmøller. Hvis man ser på resultatlisten for 2015, så kom sidste løber i mål efter godt 6½ time for de 42 km. Det er ca. 7 km i timen, og det er næsten hvad jeg kan gå. Så mit håb er at gennemføre og helst ikke blive nummer sidst. Jeg drømmer om en sluttid på ca. 5 timer. Du kan i øvrigt læse om Thy Trail Marathon her.
  • Mål 2: Jeg vil gå ad Via Scandinavica fra Puttgarden til Celle. Tyskland er jo blevet mit foretrukne vandreland - når man altså ser bort fra Danmark. Jeg trives med at gå i Tyskland, og nyder den varierede natur. Folk er generelt meget venlige og åbne. Jeg har planlagt at gå turen i begyndelsen af maj (Kristi Himmelfarts-ugen) og regner med at anvende 7 dage til vandringen, som er omkring 350 km.
  • Mål 3: Jeg vil sætte ny distancerekord. Det længste, jeg har vandret på et døgn, er 120 km. Dette gjorde jeg i 2002 i Brande, og jeg vil gerne gå længere end den distance. Jeg har allerede tegnet en rute fra Kastrup til Korsør op, med en samlet distance på ca. 160 km. I august forsøgte jeg at sætte ny personlig distancerekord på netop denne rute. Jeg måtte imidlertid erkende, at jeg ikke var forberedt godt nok, og jeg stoppede derfor efter 75 km - læs blogindlæggene fra denne tur her og her. Til næste år vil jeg forhåbentlig være mere klar, både fysisk og psykisk, og jeg planlægger at gøre forsøget en sommerweekend (muligvis en lørdag i juli 2016).
  • Mål 4: Jeg vil gå en lang nonstop vandring i Danmark. Jeg har stadig en drøm om at gå non-stop fra Grenen til Grænsen, selv efter to forgæves forsøg i 2009 og 2010. Måske vil jeg "nøjes" med Hærvejen fra Viborg til Grænsen - det vil jeg lade dagsformen afgøre. Mit forsøg kan forhåbentlig finde sted i august 2016.
  • Mål 5: Jeg vil fortsætte min tur ned langs den jyske vestkyst. Jeg har siden 2013 af flere omgang vandret langs den jyske vestkyst. Min sidste tur foregik i september 2015 og var på ca. 40 km fra Thorsminde til Søndervig. Læs om denne vandring i dette blogindlæg. Håbet er at måske i begyndelsen af efteråret 2016 fortsætte fra Søndervig og sydover.
Det var 5 - mere eller mindre realistiske - mål for det næste år. Det bliver spændende, om jeg når dem alle - eller blot nogle af dem. Jeg finder nok også nogle mindre "delmål", så motivationen kan blive holdt oppe. Jeg håber, du følger med her på bloggen - der skal nok komme nogle udførlige beretninger!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar