torsdag den 22. januar 2015

The Pilger-Blog Is Back!

Jeg ved det godt - det er mere end en uge siden, der har været opdateringer til Pilger-bloggen! Årsagen er, at Fruen og jeg har holdt en (velfortjent syntes vi!) uges ferie på Kap Verde.

Vi var der også en uge i januar sidste år, og vi mente, at et genbesøg var på sin plads! Og vi blev så absolut ikke skuffede - det blev en dejlig afstressende uge i det skønne klima, hvor jeg blandt andet fik tygget mig igennem 3 gode krimier, som jeg havde fået sidste år. Og ikke mindst den lækre aftenbuffet vakte jubel hos både Fruen og mig.

Kap Verde er en øgruppe i Atlanten, beliggende ca. 500 km vest for Afrikas kyst og er en selvstændig republik. Vi opholdt os på Sal, en flad og ret gold ø, men med nogle fine sandstrande langs den sydlige kyst. Vi boede på et særdeles stort resort hotel, men følte os rigtig godt tilpas. Det var samme sted som i 2014 - og vores værelse var næsten det samme (3 numre længere henne ad gangen!).

Men selv om vi nød sol, varme, afslapning, samt den gode mad og vin, så blev der dog også tid til motionen, så formen ikke forsvandt helt! Jeg var især glad for, at jeg i modsætning til sidste år ikke havde achillesseneproblemer. Det blev i ugens løb til tre løbepas på løbebåndet i hotellets lille motionscenter. Jeg gennemførte nogenlunde samme program som herhjemme; dog var der lidt omregnings-problemer, idet man dernede regner med miles i stedet for km - men mon ikke det gik endda? Derudover fik jeg gået lidt bakketræning en dag på løbebåndet (hvor jeg efterfølgende også fik lavet en smule vægttræning) - og fik også gået lidt i strandklitterne, hvilket var hårdt for ankler og knæ. Svømmemæssigt blev det ikke til ret meget. Der var rødt flag (badeforbud) på stranden næsten alle dagene, og efter en svømmesession i den ret så kolde pool fik jeg problemer med ørerne, så jeg holdt mig fra det våde element resten af ferien. Til gengæld fik Fruen både svømmet og gået en hel del.

Men nu er bloggen tilbage - og der kommer mange opdateringer fremover, kan jeg godt love. Jeg glæder mig f.eks. allerede til på lørdag, hvor næste etape af min Sjællandsleden-vandring efter planen skal finde sted. God fornøjelse med læsningen!

Klitvandring på Kap Verde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar