mandag den 12. januar 2015

Den længste!

Jeg har i tidens løb gået omkring 50 marcher på 100 km eller længere. Der har været marcher i Danmark og i Belgien, der har været førte marcher og der har været marcher, hvor du gik "frit".

Den længste march, som jeg har gennemført, var Brande Døgnet Rundt 2002. Distancen var på 121 km, som blev gået på ca. 24 timer, den 6.-7. september, altså i det tidlige efterår.

Brande Døgnet Rundt er en speciel march - men er alle lange marcher ikke det? Der er tale om en ført march, der er etapeopdelt. Der er 6 etaper på fra 10 til 30 km, og man kan gå alle etaperne eller man kan vælge dem, man ønsker at gennemføre. I alt kan man vandre 110 km i det smukke og afvekslende landskab i og omkring Brande. I 2002 var den samlede distance endda endnu længere - i alt blev det som nævnt til 121 km - den længste non-stop-march, jeg har gennemført.

I øvrigt bliver marchen stadig gået hvert år - jeg deltog senest i 2012 - og mon ikke jeg deltager flere gange? Der er tale om et meget velorganiseret arrangement - læseren burde prøve den!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar