lørdag den 3. januar 2015

Manglende disciplin - og dårlig samvittighed

Jeg var kommet alt for sent i seng. Langt over midnat var klokken blevet, hvilket er for sent, når man har planlagt at stå rimelig tidligt op en lørdag morgen. Jeg kunne heller ikke falde i søvn, da jeg først havde lagt mig - klokken var vist over 2, før jeg sov. Da jeg så vågnede lidt i halv otte, et par minutter før alarmen var sat til at kime, kunne jeg konstatere, at jeg var dødtræt. Desuden stormede det - og regnen væltede ned!

Det endte med, at jeg vendte mig om på den anden side og sov videre - selv om jeg egentlig havde planlagt en vandring på Sjællandsleden. Da jeg vågnede, var klokken halv elleve - og det var tørvejr! Lidt senere kiggede solen også frem, så selv om det stadig blæste en hel del, ville det være blevet en ganske fin vandredag.

Så da jeg endelig fik øjne langt op ad formiddagen, var det med sort samvittighed over ikke at være stået op og taget af sted. Jeg bandede min manglende disciplin langt væk.

I stedet blev dagens træning henlagt til motionscentret her i Herlufmagle. Det blev til en times stigningstræning på løbebåndet, samme program som for 14 dage siden.

Og jeg har lovet mig selv, at på lørdag SKAL jeg gå den etape på Sjællandsleden, som egentlig var planlagt til at være gået i dag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar