onsdag den 22. april 2020

Forårsvandring 2020: Grænsen - Vejen - Ribe (Dag 4)

Klokken var lidt i 9, da kæresten satte mig af ved dagens startsted, som var lige syd for Tørning Mølle. Vejret var koldt og blæsende; den blege sol forsøgte at trænge igennem skyerne.

Imidlertid fik solen hurtig fat og jeg var kun lige kommet forbi Tørning Mølle og var svinget ind i skoven, før himlen var helt blå og næsten fri for skyer. Ruten gik gennem skovområder, før jeg nåede til Vojens. Jeg kom ikke ind i byens centrum, og hurtigt var jeg igen ude i det åbne land. Jernbanen blev passeret, før jeg via små asfaltveje nåede op til den lille by Jegerup.

Byens kirke blev passeret, og jeg bemærkede at den var lukket på grund af Corona-situationen.

Efter Jegerup kom jeg ud i et ret øde landskab, hvor gårdene var store og lå spredt. Jeg spiste frokost i læ af en stor sten og nød solens stråler.

Efter frokost kom jeg over Nørreå og gik et langt stykke langs med denne. Ruten gik nu igennem ret øde skovstrækninger - et fantastisk stykke natur. Jeg mødte igen et par vandrere, som var på vej i modsat retning - og igen holdt vi pænt afstand, mens vi hilste.

Ud på eftermiddagen nåede jeg frem til dagens målby, som var Jels. Ruten gik lidt rundt i byen, bl.a. forbi en flot mølle, før etapen sluttede ved Jels Kirke, hvor kæresten samlede mig op. Endnu en ca. 25 km vandretur på Hærvejen var klaret!

Herunder kan du se billeder fra dag 4.


Startstedet på dag 4.

Forbi Tørning Mølle området.

Skovparti i forårets tegn.

En hyggelig skovsti.

Vojens Mølle.

Under vejen og ud af Vojens.

Ruten passerede jernbanen.

Ad en lang og lige asfaltvej.

Jegerup Kirke.

Igen på de små markveje.

Foråret får alt til at blomstre.

Nørreå.

Et øde skovparti.

Skrænt ned mod Nørreå.

På vej mod Jels.

Ruten var kun enkelte steder lidt mudret.

Vandløb lige uden for Jels.

På vej ind i Jels.

Byens flotte mølle.

Etapen sluttede lige ud for Jels Kirke.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar