torsdag den 16. april 2020

Forårsvandring 2020: Grænsen - Vejen - Ribe (Dag 3)

Det var koldt og meget blæsende, da kæresten satte mig af ved dagens startsted - ikke meget forår over det. Hun trippede med de første 10 minutter, før turen for hendes vedkommende gik tilbage til den lune bil.

Jeg fortsatte mod n
ord ad den smalle asfaltvej. Inden længe svingede ruten dog til venstre forbi Immervad Bro - en af de tre klassiske sønderjyske Hærvejs-broer. Videre gik det forbi ét af de relativt nyanlagte Hærvejsherberger, som dog formodentlig var lukket på grund af situationen i Danmark.

Stengelmose blev passeret efterfulgt af Abkær Mose, et af de få ret velbevarede højmoseområder, vi har tilbage i landet.

Det gik fortsat hovedsageligt mod nord, hvilket passede mig fint, for så havde jeg den stærke blæst i ryggen. Der kom også et par regndråber, men ellers holdt det tørt på hele dagsmarchen.

Jeg nåede Vedsted ud på eftermiddagen, og gik forbi Slukefter Kro, som også var lukket på grund af Corona´en. Herefter gik det forbi Arla Foods, og nu var trætheden begyndt at melde sig. Jeg fik fat på kæresten og aftalte dagens opsamlingssted. Før jeg nåede dertil, måtte jeg dog igennem et meget øde landbrugslandskab, hvor grusstier og markveje dominerede. Endelig klokken 16 nåede jeg Tørningvej, hvor kæresten kort tid efter samlede mig op. Endnu ca. 25 km på Hærvejen var klaret!

Herunder kan du se billeder fra dag 3.


 
Kæresten ved siden af "startstenen".


I begyndelsen gik ruten ad små landeveje.

Immervad Bro.

Herberg ved Immervad Bro.

Det ser næsten efterårsagtigt ud.

Meget af dagen foregik på grusveje som denne.

Abkær Mose.

Ad markvej langs et levende hegn.

Og derpå ad en allélignende sti.

Vedsted Sø og Vedsted Kirke.

Gårdene lå meget spredt.

Enkelte steder var vejen ret mudret.

Ad markvej lige før Tørningvej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar