søndag den 12. april 2020

Forårsvandring 2020: Grænsen - Vejen - Ribe (Dag 2)

I modsætning til dag 1, så var vejret denne dag gråt og blæsende. Der kom faktisk også et par småbyger i løbet af eftermiddagen, men absolut intet "alvorligt". Det var fortsat rigtig skønt at være på "vandrefarten" igen.

Dagens etape startede med et rigtig langt lige grusstykke, hvor den eneste afveksling var et pilgrimsly, hvor jeg holdt en kort rast i læ for vinden. Derpå kom jeg ud på en lidt større vej, der førte ind mod Rødekro. Før jeg nåede byen, svingede jeg dog væk fra vejen og ind på småveje igennem et par mindre landsbyer. Lige for Rødekro gik jeg igennem Rise, hvor en flot kirke prydede gadebilledet. Kort før Rise mødte jeg i øvrigt en vandrer, der var på vej i modsatte retning. Vi passerede hinanden i hver sin side af vejen, så afstanden blev holdt!

Rødekro var etapens største by; byen er beliggende lidt vest for Aabenraa. Ruten gik lige igennem byen uden særlig mange svinkeærinder, og snart var jeg igen ude i det åbne land. Jeg kom forbi et større grusgravområde og derpå ad grusstier forbi en række større landbrugsejendomme.

Jeg kom igennem endnu en landsby, Øster Løgum, før jeg kontaktede kæresten og aftalte, at dagens opsamlingssted var lige øst for Hovslund Stationsby. Før jeg nåede denne by, kom jeg igennem et større skov- og moseområde. Her var stierne dog pænt vedligeholdte, og jeg kom tørskoet igennem. Jeg passerede også endnu et piligrimsly, før jeg nåede etapemålet.

Selv om vejret kunne have været bedre, så nød jeg alligevel de knap 25 km, som denne dagsetape var på.

Herunder kan du se billeder fra dag 2.


Startstedet dag 2.

Pilgrimsly.

Gråvejr, men alligevel dejligt at vandre!

Truende skyer lidt syd for Rødekro - men det holdt (næsten) tørt.

Mange stier var omgivet af beskyttende levende hegn.

Visse steder er Hærvejen blot nogle traktorspor.

Rise Kirke.

Nord for Rødekro ligger et større grusgravområde.

Kodriver - en forårsbebuder.

Der var trods alt kommet lidt regn.

Øster Løgum Kirke.

På vej ind i et af dagens få skovområder.

Mose med spredt opvækst af Birk.

Et pilgrimsly lige før Hovslund Stationsby.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar