søndag den 2. august 2015

Varmt og tungt

Sommervarmen er vendt tilbage til Danmark - i hvert fald for en kort periode. Det føltes i hvert fald lummert og trykkende, da jeg i begyndelsen af denne søndag eftermiddag tog op til mit arbejde i Ringsted. Jeg havde efterladt mit gangtøj der i forventning om, at jeg en gang i sidste uge skulle være gået hjem fra jobbet. Det blev ikke til noget, så nu kunne jeg jo passende hente det og gå de 19 km hjem over Sandby.

Jeg havde godt med drikkevarer med, hvilket var en god ting, da varmen som nævnt var generende. Både en icetea og en cola blev skyllet ned under de ca. 3 timers vandring. Musik havde jeg også i ørerne, så træningen ikke føltes så ensformig. Fruen dukkede op på de sidste par km; herligt at have en at følges med.

I øvrigt mødte jeg mellem Høm og Vetterslev en mand, der sad på cykelstien og hvilede sig. Han havde sin cykel med anhænger ved siden af sig og desuden en stor hund. Han spurgte, om jeg havde set hans solceller - hvilket efter hans beskrivelse skulle være en stor, sort og flad ting. Jeg måtte skuffe ham; jeg havde i hvert fald ikke lagt mærke til en sådan ting. Han fortalte, at han på cykel var på vej mod Rødby. Her ville han sejle til Puttgarten og derpå fortsætte på cykel over til den dansk-tyske grænse og derfra mod nord op gennem Jylland. Det er ikke kun mig, der har nogle småskøre ferieidéer!

Sandby Kirke i sommerdisen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar