lørdag den 5. maj 2018

Forårsvandring 2018 – Sjette vandredag

Jeg kunne sove en halv time længere denne onsdag morgen, idet morgenmaden på hotellet i Neubukow først blev serveret klokken 8. Maden var ganske udmærket, og bagefter fik jeg pakket, taget vandretøj på samt tjekket ud fra hotellet. Jeg var ved at finde ind i en fast og god vandrerytme!

Fra hotellet gik jeg forbi kirken i Neubukow. Jeg svingede derpå ned på cykelstien mod vest og fulgte denne i et par km. Herefter drejede jeg mod syd ad en god vandresti. Jeg så og hørte atter et par traner, før jeg kom ind i et større skovområde. Her var der meget smattet, og det resulterede i, at jeg mistede en dup på den ene gangstav. Jeg opdagede det dog først, da jeg igen kom ud på en asfalteret vej, hvor det tydeligt kunne høres, at der ikke var nogen gummidup på den ene stav. Jeg havde heldigvis taget et par ekstra dupper med, og ved kirken i Alt Bukow efter ca. 8 km fik jeg sat en ny dup på.

Videre gik det i næsten stik sydlig retning, og ved middagstid nåede jeg Neuburg, ca. halvvejs på dagens etape. Før jeg nåede den by, kom jeg dog forbi et meget fint lille sted, som passende hed Roens Oase.

I Neuburg var der – foruden naturligvis en imponerende kirke – også en købmandsbutik, hvor jeg købte en cola og et stykke chokolade. Dette fine måltid blev indtaget lige foran kirken.

Der var begyndt at falde lidt regn, men det holdt hurtigt op, mens jeg vandrede videre. Ruten gik hovedsageligt ad små landeveje. Ud på eftermiddagen nåede jeg til Hornstorf, hvor endnu en stor kirke mødte mig.

Nu kom der et par kraftige regnbyger, og jeg var nødt til at give rygsækken regnslag på. Jeg stillede mig i læ ved en tankstation og var nær ved at blive kørt ned, da jeg totalt overså – eller rettere overhørte – en kæmpestor lastbil. Chaufføren havde dog set mig, og holdt grinende mindre end en meter bag mig!

Regnen holdt heldigvis hurtigt op og solen kom frem, mens jeg nærmede mig dagens etapemål: Wismar. Byens to kæmpekirker kunne ses på adskillige km´s afstand, og var et imponerende syn.

Selv om Wismar er en pænt stor by, fandt jeg ret hurtigt mit hotel, hvor jeg havde bestilt et værelse – det var stort og pænt, og foruden en fin dobbeltseng var der også en stor barneseng, udformet som en bus. Jeg valgte dog at sove i den "almindelige" seng!

Da jeg var blevet shinet op, gik jeg ud og kiggede lidt på byen. Den ene af de store kirker lå næsten klods op ad hotellet, og blev beundret udefra ligesom alle de andre kirker på ruten var blevet! Vejret var nu blevet lidt koldt og ret blæsende, så jeg indkøbte min aftensmad i en Edeka, og skyndte mig så tilbage til mit hotelværelse. Her slappede jeg af resten af aftenen med lidt "Frue-snak" og fodbold i TV. Først fik jeg dog sikret mig et hotelværelse i Schönberg – det sidste overnatningssted på ruten. Jeg havde allerede tidligere booket værelse i Gevesmühlen, som var målby dagen efter Wismar – hurra for Booking.com, tænkte jeg, før jeg lagde mig til at sove efter endnu en veloverstået vandredag i det tyske!

Herunder kan du se billeder fra dagen.

 
Tilskud til dagens vandring - "stjålet" fra morgenbuffeten!
 
På vej ud af Neubukow.
 
Visse steder var ruten stadig våd.
 
Kirken i Alt Bukow.
 
Oase der Ruhe - Roens Oase!
 
Tyskland er et skønt vandreland!
 
Kirken i Neuburg.
 
Købmandsbutik i Neuburg.
 
"Lev i nuet" ordsprog!
 
Et lille måltid ved kirkedøren.
 
Bemærk skiltet på huset - der er 928 km til Königsberg!
 
Kirken i Hornstorf.
 
De to store kirker i Wismar kan ses på lang afstand.
 
Mit værelse på hotellet i Wismar - bemærk barnesengen!
 
Foran hotellet - med en af de store kirker i baggrunden.
 
Der er virkelig nogle imponerende kirker i Tyskland.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar