søndag den 13. maj 2018

Forårsvandring 2018 – Ottende vandredag

Endnu en gang ringede mobilens alarm klokken 7:00 som tegn på, at nok en vandredag skulle begynde. Jeg fik tøjet på, og spiste en hyggelig morgenmad i hotellets restaurant, mens jeg snakkede lidt med den unge og lidt uerfarne, men ret sympatiske hotelvært.

Efter maden skiftede jeg til vandretøjet, pakkede rygsækken og betalte for mit ophold. Der var lidt knas med betalingsautomaten, men til slut blev det da klaret. Da denne forhindring var klaret, begav jeg mig atter ud på de tyske "Jakobswege".

Det var lørdag den 7. april, og vejret var igen solrigt, men lidt køligt, og endvidere blæste det en del. Heldigvis havde jeg vinden i ryggen det meste af dagen.

Dagens 25 km lange etape var præget af lange lige strækninger, først på småveje og cykelstier, og senere på markveje og skovstier. Dagens eneste kirke (før målbyen Schönberg) lå i Börzow efter knap 5 km. Den var desværre også aflåst som næsten alle andre kirker på turen.

Jeg gik godt til, og allerede lidt før klokken 14 nåede jeg Schönberg. Hotellet lå lige ved kirken og var nemt at finde. Receptionen var dog ubemandet, men en telefonopringning gjorde, at værten indfandt sig blot 5 minutter senere. Jeg fik indskrevet mig og klarede betalingen, før værten viste mig op på mit lille og hyggelige værelse. Der var dog ingen håndklæder på værelset – og værten var forsvundet igen – men så fik jeg til gengæld afprøvet det letvægts-håndklæde, som Fruen havde givet mig!

Efter et hurtigt bad gik jeg ud i byen og fandt en Lidl, som lå et stykke fra hotellet. Jeg fik købt aftensmad og vendte derpå tilbage til hotellet med min proviant. Jeg nåede dog også lige et smut forbi den store – og aflåste – kirke.

Resten af dagen gik med afslapning og tanker om min vandring, som snart lakkede mod enden. Nu resterede blot den sidste etape ind mod Lübeck centrum!

Herunder kan du se billeder fra dagen.

Hyggeligt morgenbord i Grevesmühlen.

På vej ud af Grevesmühlen.

Dejlig vandremorgen.

Kirken i Börzow.

Det har været et vådt forår i Nordtyskland.

På vej mod Schonberg.

Flot Pilgerweg-markering.

Årets første anemoner.

Dejligt rastested.

Hotellet i Schönberg - kirken i baggrunden.

Den store kirke i Schönberg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar