søndag den 22. marts 2015

Styrketræning og vandreovervejelser

På grund af sygdom i familien - og for en gangs skyld var det ikke mig, der var sløj - blev det ikke til en etape på Sjællandsleden i denne weekend. Og når man så ud på det kolde og våde vejr i går, var det måske meget godt!

I stedet var Fruen og jeg i motionscentret her i eftermiddags. Vi havde det hele for os selv - der var overhovedet ikke andre der trænede, mens vi var der. Jeg fik gennemført mit styrketræningsprogram, mens Fruen fik gået, brugt crosstraineren, og roet.

Og så er vi begyndt at diskutere sommervandring. I øjeblikket ser det ud til, at der er to muligheder. Den første er, at jeg starter ved grænsen i Padborg, og så går ad Hærvejen til Viborg og videre mod Skagen. Det er den modsatte vej af den tur, jeg prøvede i 2009 og 2010. De første dage vil jeg gå alene, hvorefter Fruen støder til mig et eller andet sted omkring Viborg. Den anden - og i skrivende stund mere sandsynlige mulighed - er, at jeg tager toget til Køln og derfra går ad Pilgrimsruten mod syd og sydvest. De første dage vil det være på egen hånd, og efter ca. fire dages solovandring vil Fruen så dukke op og være ledsagerbil de næste dage. Det ultimative mål vil være at gå 350 km på en uge og nå til katedralen i Metz. Det er egentlig den vandring, jeg på grund af en fodskade måtte opgive i 2013. Lad os se, hvad det hele ender med, men det er altid spændende at planlægge og drømme!

Katedralen i Metz.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar