fredag den 27. marts 2015

I biografen

Ja, Fruen og jeg gjorde alvor af det i går og tog i biografen for at se Wild! Der er åbenbart tale om en "nichefilm", som ikke regnes for værende en film, der appellerer til det store, brede publikum. Derfor er den heller ikke at finde i biograferne her på Syd- og Vestsjælland.

Vi var altså nødt til at tage helt til København, hvor den blev vist i Palads Bio. Jeg var i forvejen i hovedstaden til et fyraftensmøde i min fagforening, så Fruen og jeg mødtes ved indgangen til Palads. Vi skulle se filmen klokken 20:50 og jeg nåede frem til biografen, da den var halv ni. Vi nåede at købe vin, chokolade og popcorn, før vi begav os ned i Bio 19 - ja der er mange sale i Palads!

Det var en ret lille biografsal - men til gengæld var den pænt fyldt op. Det undrede mig lidt, at der var en del unge kvinder tilstede, men måske har de bare en form for frihedsdrøm, ligesom hovedpersonen i filmen?

Wild er baseret på en amerikansk bestseller - jeg har skrevet om den i et tidligere indlæg på denne blog. Jeg forventede, at bogen var svær at filmatisere med succes, og sådan forholdt det sig også delvist. Scenerne fra selve vandringen var flotte, men man savnede lidt flere detaljer omkring hovedpersonens "lidelser" - i en scene så man for eksempel, hvordan hun kæmpede med at få rygsækken på og rejse sig - i den næste scene nærmest løb hun af sted med rygsækken på ryggen.

Det haltede også en smule med at få alle spring mellem hendes triste fortid og vandringen til at hænge sammen, ligesom afslutningen på filmen forekom lidt brat.

Nå alt det så er sagt, så nød jeg filmen, og den kan bestemt anbefales - og som vandrer kan man ikke lade være med at lade tankerne flyve og drømme sig på vandring på Pacific Crest Trail!

Flot scene fra filmen Wild.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar