tirsdag den 17. marts 2015

Som en ko på græs!

Ja, det må føles næsten på samme måde, som når en ko bliver lukket ud af stalden om foråret - ud i den friske luft til nyt, lysegrønt græs. Sådan havde jeg det i hvert fald, da jeg sidst på dagen - faktisk lige inden mørket faldt på - havde årets første udendørs løbetur. Ja jeg ved godt, at jeg også løb ude, da vi var i Barcelona, se indlægget fra sidste uge, men denne gang foregik det altså i Danmark!

Jeg havde ellers planlagt at løbe mit sædvanlige træningspas i motionscentret, men Fruen foreslog, at vi gentog succesen fra i går, og gik en tur rundt om Glumsø Sø. Som sagt så gjort - denne gang gik vi mod uret rundt om søen, hvilket jeg aldrig har gjort før. Det var underligt at se turen sådan, helt nye vinkler, helt nye oplevelser. Vejret var igen køligt men ellers fint.

Da vi var nået helt rundt, fik jeg startet Endomondo på min mobil og af sted gik det i løb - andre vil nok kalde det for luntetrav. Denne gang var det med uret rundt. Det gik faktisk ganske godt, uden at jeg løb mig helt ud, og min tid for de ca. 3,6 km blev ca. den samme som for et år siden - dengang jeg håbede at løbe VM i halvmarathon. Dejligt at konditionen ikke er helt ringe.

Og til alle dem, der smiler lidt af min tid - vent bare til I bliver 52!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar