fredag den 20. februar 2015

Formforbedring!

Jeg har jo "truet" med det et stykke tid - og i dag gjorde jeg så alvor af det! Jeg gennemførte en ny Cooper-test i motionscentret her i eftermiddag. Det er et stykke tid siden sidst - faktisk var det den 2. januar i år, som jeg beskrev i et blogindlæg.

Den gang klarede jeg 2450 meter på de 12 minutter - og i dag forbedrede jeg mig med 23 meter til 2473 meter. Det lyder måske ikke af meget, men det er faktisk en hel pæn forbedring. Jeg havde endda haft en halv times styrketræning, før jeg begyndte testen i dag.

Jeg startede med 5 minutters opvarmning med 9 km i timen (jeg var jo allerede godt varm efter styrketræningen). Selve løbetesten startede med 12 km i timen og hastigheden blev så forøget til 12,5 timer i timen, som blev nået efter 8 minutter. Efter 10 minutter fik farten et hak mere opad til 13 km i timen og det sidste minut blev der "spurtet" med 13,5 km/timen.

Som sagt blev det til 2473 meter, hvilket ifølge min udregner (se figuren herunder) svarer til et kondital på 43,8. Dette er meget højt for min aldersgruppe - og jeg er godt tilfreds! For lidt over halvanden måned siden gav testen et tal på 43,3 - så det er da en pæn forbedring!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar